Ajánlott típusok,  EVFutár,  KKV Flották

Melyik villanyautó a jó választás a vállalkozásomnak?

Igyekszünk követni azoknak a gyártmányoknak a körét, melyek a felméréseink során feltárt paramétereknek megfelelnek, és hasznos munkatársai lehetnek a jövő villanyautós futárjainak.

Listánkban kizárólag a jelenlegi felhasználáshoz illeszkedő, azonban a benzines futárautónál gazdaságosabban fenntartható járműveket ajánlunk, melyek árfekvése ~ 2-5 millió Ft közötti és 20% befizetéssel elérhetők!

Citroen C-Zero, Mitsubishi I-Miev, Peugeot I-on. Olcsón elérhető, rendkívül gazdaságos belépő modellek az EV futárok világába

Két fontos szempont van az EV futárautó választásánál:

  • Egy töltéssel megtehető hatótáv
  • Napközbeni utántöltés módja, sebessége

Ha tevékenységünk során a napi megtett út:

50 Km, vagy nem sokkal felette, akkor a legolcsóbban elérhető mini trió, az I Miev, C Zezo, I-on modellek tökéletesen megfelelnek a napi futárfeladatokra

Ha a napi megtett távolság 100 km körül alakul, akkor fenti járművek a téli, magasabb fogyasztású időszakban csak akkor elegendőek, ha biztosított  napközben a töltési lehetőség. Ez minimálisan 1 fázis 16 A, illetve az ezekhez a járművekhez alkalmas mini DC töltő, 22 kW teljesítménnyel.

A Renault Zoé az egyik legelterjedtebb villanyautó típus, amely 22 kWh-s verziójában is kiválóan alkalmas napi 100-120 km kiszállításra utántöltési igény nélkül.

Ha a 100 km távot napközbeni töltés nélkül kell megtenni, akkor a Nissan Leaf, Renault Zoé kisebb akkumulátoros típusai is tudhatják ezt a téli használat mellett is, nyáron bőségesen.

Amennyiben a napi megtett táv eléri, vagy meg is haladja a 150 km-t, a Leaf 30 kWh akkumulátorú verziója napközbeni töltés nélkül is elvégzi a napi munkát, a 24-es Leaf vagy a Zoé csak akkor lesz télen is elegendő, ha van lehetőségünk a napközbeni töltésükre. Mivel ezek az autók töltési lehetőségeikben eltérnek (Zoék váltóárammal, Leaf egyenárammal tölthető gyorsan) a szükséges töltőberuházás költsége a Leaf esetében magasabb.

Amennyiben tartósan, télen nyáron, lehetőleg napközbeni töltés nélkül szeretnénk használni villanyautónkat a napi 150-200 km-t meghaladó távolságok megtételére, úgy ideális választás az új Skoda Citigo, vagy VW E-up.

Skoda Citigo iV – Napi mindössze 100 km kiszállításnál már új autóban is gondolkodhatunk, mert megéri!

A VW csoport új modelljei nettó 32 (bruttó 36) kWh akkumulátorral készülnek, alapverzióban 6,6 kW AC és 40 kW DC töltést képesek fogadni és egy töltéssel 220-260 km megtételére képesek városban télen és nyáron, így tartalékokkal is rendelkeznek a napi futár munkavégzésre.

A nagy méretű áruk mozgatására alkalmas típusokkal kapcsolatos kérdéseire erre találhatja a válaszokat.

A töltéssel, áramigényekkel, töltőberendezés kiépítési költségekkel az elektromos futárautók kapcsán ebben a cikkünkben foglalkozunk.

Támogassa a tisztább jövőt egy megosztással! Köszönjük!