Ajánlott típusok,  Autóválasztás,  EVFutár,  KKV Flották,  Környezeti lábnyom

Miért kellene a városi mini villanyautókat is szeretni Európában?

Miközben a kibocsátott szén-dioxid mennyiségében verhetetlen tud lenni az elektromos meghajtás, az összes közlekedési környezeti terhelésben jelentős szerepet játszó, főként a mikronméretű, a tüdőbe, véráramba bejutó por keletkezésében korántsem ennyire fényes a helyzet.

Mercedes EQC 400. Elektromos “nappalival” a belvárosba?

A belsőégésű és az elektromos járművek változása során egyre csökken a CO2 kibocsátás a közlekedésben.

A belsőégésű motorok gyártói különböző, gyakran elromló technológiákkal elérték a fogyasztási minimumot, az elektromos meghajtás napelemmel kombinálva pedig akár 93%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.

A járművek tömegének és okozott porterhelésének összefüggéseit vizsgáló kutatás szerint  a városi PM2.5  valamint PM10 kibocsátásért 85-90%-ban a járművek tömege a felelős, ezért a politikának jelentős erőfeszítéseket kellene tennie a flották tömegcsökkentéséért a mai szén-dioxid kibocsátáscsökkentési prioritások után!

Ezzel szemben az elektromos autók átlagban 24%-kal nehezebbek belsőégésű társaiknál, míg a belsőégésű járművek terén egyre nagyobb, egyre magasabb építésű autók kerülnek forgalomba.

Az akkumulátorok energiasűrűsége folyamatosan javul, a kevesebb alkatrészből álló villanyautó könnyen elveszítheti a kezdeti súlyfeleslegét. Tény, hogy  a regeneratív fékenergia visszanyerés miatt a fékberendezéseik akár 50%-kal lassabban kopnak, kevesebb fékport, fémforgácsot képeznek. De ettől még a SUV méretű elektromos autók sem fognak jót tenni a városi levegőnek!

A Komáromban gyártásba kerülő Mia EV 2.0.

Míg Japánban, Dél-Koreában, vagy akár Olaszországot is említhetjük divatja van, népszerűek, vagy épp a helyi városi behajtási, parkolási szabályoknak megfelelőek a kis méretű, 2-3 személyes, ma már zömmel elektromos kisautók, Európa nagy részén egymással versengve dobja piacra a Mercedes, Audi, BMW, VW a nappali méretű “batárokat” a prémium vásárlókat célozva.

És most már elektromosban is ezt teszik.

Pedig ahhoz, hogy az elektromos autóra váltással ne csak a CO2 lábnyomunkat, hanem a porterhelést is csökkenteni tudjuk, a tiszta városokhoz kis tömegű, városi kisautók kellenek!

A “nappalival” elektromos módban a belvárosba hajtani, csak félig zöld lépés!

Támogassa a tisztább jövőt egy megosztással! Köszönjük!