Az autóipari forradalom a szemünk előtt zajlik, a Tesla által 17 éve megkezdett úton felsorakozott lassan a világ összes gyártója és bizonyos modellek, pl. a Renault Zoé már a 3. verziónál jár 8 évvel az első megjelenése után.
Éppen ezért 2020-ban fogunk először szembesülni pl. elektromos autós reklámokkal, komolyabb gyártási darabszámokkal, rövidülő várakozási időkkel és akciós ajánlatokkal. És szembesülni fogunk apránként azzal is, hogy el kéne gondolkodni a családi autó cseréjén.
De maradjunk gyakorlati példánál. Most éppen azt állítjuk, ha Ön és családja jelenleg egy 2 millió Ft értékű autót használ, akkor az alább található becslések mentén szinte nem kerül extra kiadásába, hogy:
- Vegyen egy használt, vagy új EV-t 7,5-8,5 millió Ft-ért.
- Kiépítse a hálózati áramkapacitásokat elektromos járműve töltési igényéhez.
- Telepítsen egy okos méréssel rendelkező töltésvezérlőt garázsába.
- Ingatlana ellátásához és autója töltéséhez napelemeket telepítsen a háztetőre.
Jól érti! Egy így együtt nem kerül többe induló költségében, mint a meglévő járműve eladási ára, és nem drágább fenntartani havonta, mint a jelenlegi jármű fenntartási költsége plusz jelenlegi energiaszámlája!
Persze mindaddig, míg a finanszírozók a jövedelmi viszonyok megítélésénél nem a megváltozott körülményeket, családi költségösszetétel változást veszik figyelembe, meglehetősen magas jövedelmet kell tudni igazolnia, hogy a konstrukció megvalósulhasson.
Magunk részéről bízunk abban, hogy a fő Európai Uniós cél, a karbon-semleges közlekedés és energia előállítás megvalósulása érdekében akár a jogalkotók, akár a finanszírozók ráébrednek a tényekre, de addig is igyekszünk meggyőzni Önt számainkkal, miért érdemes eldöntenie: Legközelebb EV-t veszek!
[CP_CALCULATED_FIELDS id=”20″]
Legutóbbi hozzászólások